تهیه شده توسط عنایت شهسواری
رومیان باب 6 ایات 1 و 2
پس چه میگوییم ؟ ایا به گناه کردن ادامه دهیم تا فیض افزون شود ؟ هرگز ! ما که نسبت به گناه مردیم چگونه میتوانیم در آن زیست کنیم
چنین تعلیمی از طرف پولس باعث شد که گروهی با آن مخالفت کنند و آن را متهم کنند که زندگی گناه آلود را تشویق می کند و پولس در جواب مخالفان فرضی خود در این رساله پاسخ میدهد. در این رساله پولس دو مقصود را دنبال میکند .اول پذیرش انجیلی را که معرفی میکند که در آغاز آن در خصوصش صحبت میکند که منجر به یک زندگی بی بند و بار نمیشود و هدف دوم خوانندگانش را تشویق میکند تا خود را به دستان خداوند بسپارند و در راستای این دو بخش از ایات 1 تا 14 میگوید که مسیحییان نمیتوانند در گناه زندگی کنند چون که با مسیح در گناه مرده اند و در مسیح برای خداوند زنده هستند و بعد در ایات 15 تا 23 میگوید که انها از اسارت گناه آزاد شده اند مفهوم تعمید در ذهن پولس در این ایات قابل فهم است .در باب 6 ایات 1 و 2 پولس نبی پاسخ قاطعی میدهد و این اتهام را رد میکند و میگوید ما نسبت به گناه مرده ایم چگونه میتوانیم در گناه زیست کنیم و ادامه زندگی گناه آلود امکان ندارد .آیا این بدان معناست که ایمانداران در مسیح دیگر گناه نمیکنند؟صحبت او این است که ما دیگر شهروندان سرزمین گناه نیستیم و دیگر بر اساس قوانین این سرزمین رفتار نمیکنیم و ازان سرزمین نیستیم و مهاجرت کرده ایم قوانین گناه آلود دیگر نمیتوانند زندگی ما را جهت دهند ما الان در سرزمین فیض هستیم تحت حاکمییت گناه نیستسم هرچند هنوز تمام طبیعت و فرهنگ این سرزمین را نگرفته ایم اما رسما شهروند این سرزمین هستیم و مزایا و قوانین سرزمین فیض به ما تعلق دارد. گاهی اوقات به زبان سرزمین کهن خودمان صحبت میکنیم گناه میکنیم اما زبان رسمی این سرزمین تقدس به زودی تمامی وجود ما خواهد شد. پولس رسول حقایق الاهیاتی را مطرح میکند و داستان پر جلال خداوند را بیان میکند و اصول مهم ایمان مسیحی را به شکل قابل فهمی بیان میکند و فیض مجسم خداوند و تسلط و اقتدار آن بر گناه و موت را به زیبایی تمام به خوانندگانش انتقال میدهد.این رزم نامه الاهیاتی در باب 6 میگوید:مسیحییان در مسیح تعمید یافته اند و مرگ وگناه بر آنان حکمرانی نمیکند و پادشاه بی شفقت گناه و موت سقوط کرده و بعد مخاطبانش را تشویق میکند خود را تسلیم خداوند کنند و خادمان در فیض باشند تا برده گان گناه .
ادامه دارد
تهیه شده توسط عنایت شهسواری
برگرفته ازمقالات ادوین کشیش آبنوس
رومیان باب 6 ایات 1 و 2
پس چه میگوییم ؟ ایا به گناه کردن ادامه دهیم تا فیض افزون شود ؟ هرگز ! ما که نسبت به گناه مردیم چگونه میتوانیم در آن زیست کنیم
چنین تعلیمی از طرف پولس باعث شد که گروهی با آن مخالفت کنند و آن را متهم کنند که زندگی گناه آلود را تشویق می کند و پولس در جواب مخالفان فرضی خود در این رساله پاسخ میدهد. در این رساله پولس دو مقصود را دنبال میکند .اول پذیرش انجیلی را که معرفی میکند که در آغاز آن در خصوصش صحبت میکند که منجر به یک زندگی بی بند و بار نمیشود و هدف دوم خوانندگانش را تشویق میکند تا خود را به دستان خداوند بسپارند و در راستای این دو بخش از ایات 1 تا 14 میگوید که مسیحییان نمیتوانند در گناه زندگی کنند چون که با مسیح در گناه مرده اند و در مسیح برای خداوند زنده هستند و بعد در ایات 15 تا 23 میگوید که انها از اسارت گناه آزاد شده اند مفهوم تعمید در ذهن پولس در این ایات قابل فهم است .در باب 6 ایات 1 و 2 پولس نبی پاسخ قاطعی میدهد و این اتهام را رد میکند و میگوید ما نسبت به گناه مرده ایم چگونه میتوانیم در گناه زیست کنیم و ادامه زندگی گناه آلود امکان ندارد .آیا این بدان معناست که ایمانداران در مسیح دیگر گناه نمیکنند؟صحبت او این است که ما دیگر شهروندان سرزمین گناه نیستیم و دیگر بر اساس قوانین این سرزمین رفتار نمیکنیم و ازان سرزمین نیستیم و مهاجرت کرده ایم قوانین گناه آلود دیگر نمیتوانند زندگی ما را جهت دهند ما الان در سرزمین فیض هستیم تحت حاکمییت گناه نیستسم هرچند هنوز تمام طبیعت و فرهنگ این سرزمین را نگرفته ایم اما رسما شهروند این سرزمین هستیم و مزایا و قوانین سرزمین فیض به ما تعلق دارد. گاهی اوقات به زبان سرزمین کهن خودمان صحبت میکنیم گناه میکنیم اما زبان رسمی این سرزمین تقدس به زودی تمامی وجود ما خواهد شد. پولس رسول حقایق الاهیاتی را مطرح میکند و داستان پر جلال خداوند را بیان میکند و اصول مهم ایمان مسیحی را به شکل قابل فهمی بیان میکند و فیض مجسم خداوند و تسلط و اقتدار آن بر گناه و موت را به زیبایی تمام به خوانندگانش انتقال میدهد.این رزم نامه الاهیاتی در باب 6 میگوید:مسیحییان در مسیح تعمید یافته اند و مرگ وگناه بر آنان حکمرانی نمیکند و پادشاه بی شفقت گناه و موت سقوط کرده و بعد مخاطبانش را تشویق میکند خود را تسلیم خداوند کنند و خادمان در فیض باشند تا برده گان گناه .
ادامه دارد
تهیه شده توسط عنایت شهسواری
برگرفته ازمقالات ادوین کشیش آبنوس
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر